World Responsible Tourism Awards 2020

Ta itu med Utmaningen av Covid 19

Ambitionen med utmärkelserna har alltid varit att erkänna företag och destinationer som gör turismen bättre och sprida god praxis – att utbilda, inspirera och utmana andra att göra på samma sätt eller göra mer.

I år när världen står inför en global pandemi verkade det olämpligt att fortsätta med World Responsible Tourism Awards som vanligt. Det är inte affärer som vanligt, och krisen kommer sannolikt att fortsätta under en tid.

I år domarna har beslutat att berömma företag och destinationer som tar ansvar och ta itu med utmaningen Covid-19.



 

I år kommer det att bli mycket lovordande och lovordade certifikat och logotyper, som kan användas i tryck och online. Detta är ett tillfälle att ge erkännande åt dem som har tagit ansvar och tagit itu med pandemins många utmaningar. Vissa destinationer och företag kommer att förbättra sitt rykte genom att tackla pandemin, andra kommer inte.

I år kommer vi att ta rekommendationer från alla som är angelägna om att berätta om destinationer, företag och andra organisationer eller individer som använder turism, eller turismanläggningar, för att ta itu med covid-19-utmaningen.

I år tillkännager vi inte kategorier, domarna kommer att kategorisera de Vi lovordar. Lovordningarna kommer att publiceras på World Responsible Tourism Day under WTM London, den 4:e November 2020.

På vilket sätt turismsektorn kan bidra till att ta itu med utmaningarna är:

- Att ta itu med behoven hos grannar och anställda inför Covid-19

- att hitta sätt att upprätthålla affärer för att hålla lokalbefolkningen sysselsatta eller använda sina anläggningar för att hjälpa sina grannar att hantera Covid-19

- Minskade koldioxidutsläpp för resor och turism - detta är fortfarande en verklig prioritet för sektorn

- Stöd till vilda djur och livsmiljöer under ett år då turisminkomsterna för vilda djur och bevarande har minskat avsevärt

- Bygga eller upprätthålla "meningsfulla anslutningar" genom ansvarsfull turism värde-ledd marknadsföring och sociala medier engagemang

- Insamling för människor, vilda djur och växter eller kulturarv

- Utveckling av inhemsk turism-letar efter exempel på företag och destinationer som har fokuserat på att locka till sig en mer lokal marknad, uppmuntra staycations eller lokalisering (när det är säkert att göra det)

 

Denna lista är inte uttömmande och vissa initiativ kommer att möta mer än en av dessa utmaningar.

Kom ihåg att domarna bara kan känna igen de destinationer, företag och andra organisationer eller individer som nomineras.

 

Gå vidare till anmälningsformuläret via DENNA länk och fyll i era bidrag efter följande text:


Please make your recommendation(s) by 3rd August 2020. Do not be embarrassed to recommend yourself or your own business, destination or organisation. You are welcome to make more than one recommendation.


See what recent winners say about why the Awards matter and about the business benefits of winning

Håll dig uppdaterad - klicka på loggan för vårt nyhetsbrev

© ICRT - SVERIGE 2020 - Produced by BeInspiredBy